Sigtuna Märsta GK logo
Sigtuna Märsta GK
Gymnastik

Välkommen till kansliets intranät
Här jobbar Anne-Lee och Styrelsen för att ha gemensam koll på verksamheten
Kanslirapport
2024-01-22 09:31

Kansli/verksamehtsrapporten finner du under kansli på onedriven
Access för styrelse och verksamhetsledare/kanslist.

Januari 2017
2017-01-11 10:27
Kanslipunkter Januari

BOKNINGSSYSTEMET
Bokningsystemet är i full gång och det är lite strul med att de som bokar inte följer alla steg och då inte bekräftar bokningen samt att de inte tittar på korrekt grupp utan mera på dag och tid (6 årig flicka inbokad i PO06-09 grupp). Påminnelser för både gamla gymnaster samt kö är utskickade.

INTERNUTBILDNINGAR
Planeringen för alla internutbildningar är gjord. Den första utbildningen hölls för BA ledare 10/1. Vidare kommer FL/PO 12/1 samt Trupp 24/1.

TRUPP - PLANERINGSDAG
Trupperna har planeringsdag samt en mini internutbildning i fristående den 14/1, vi kommer där att bjuda på lunch då det är en heldagssittning för ledarna.

KOSTFÖRELÄSNINGEN
Påminnelse har skickats ut till alla i föreningen samt till föreningar i kommunen som har barn och ungdomsverksamhet. Tom 10/1 är det 63 platser bokade. Vi har 208 platser totalt.
För får ungdomsföreläsning har vi 18 bokade av max 25platser

FAKTURERING
De flesta grupper är nu fakturerade, jag  avvaktar med några där det är frågetecken.

EXTERN UTBILDNING:
Vi har ett stort behov av utbildning, orsak - vi har så himla duktiga gymnaster som klättrar vidare snabbt samt många nya ledare som behöver både bas och trupp basic utbildning.
Vi har tom 10/1 anmälningsavgifter för 99 732kr (HT16/VT17) inbokade och ett ytterligare behov under innevarande budgetperiod på ca 30 000kr

INVESTERINGAR:
Investeringar som behöver göras är 
Ledartröjor - vanliga

TRÄNARRESURS
Dialog pågår med Annelie från Gävle om att komma ner och träna våra senior/juniorer och att även kunna ge detta som en slags coachning av våra ledare på den nivån. Inväntar nu besked från Annelie gällande dagar och arvode.



December 2016
2016-12-29 23:16
Nya bokningsystemet är ingång startat och grupperna fylls på
Jag går igenom dessa för att säkerställa att man anmält sitt barn till rätt grupp, ringer och mailar om det är något som blivit fel.

Vissa upplever att det är svårt att boka men efter genomgång har det fungerat bra.

Vi avvecklar BA10 i Sätuna då det endast var 7 barn bokade på denna grupp. Vi ser över hallar och efterfrågan för att starta en annan grupp. De som var bokade i denna grupp har fått plats i annan grupp.

Vi startar en PO10-11 grupp som kommer att vara i Gropen tillsammans med BTF Blå på onsdagar.

Vi ser ett behov av att få flera tider på vardagar men undvika tisdagar/torsdagar och lördagar då vi annars inte har tillgång till ledare.

Vi har gjort om den ena MTF3 truppen till en MTF2 trupp - Nya ledare på plats, Edvin som resurs en dag i veckan med ansvar för planering. Utbildning av Wilma på Tumbling, vilket saknas i truppen.

Flytt av gymnaster från MTF3 till MTF2 - Detta är en pågående process. Jag har tillsammans med Freja haft samtal med 2 föräldrar där barnen har låg närvaro pga annanaktivitet och de missar alltid fristående men är annars fokuserade gymanster. Dessa har erbjudits att gå till MTF2, föräldarna är inte nöjda.
Ytterligare 2 gymnaster väntas flyttas - i dessa fall handlar det om ointresse på träningarna vilket har påtalats tidigare från Frejas sida till föräldrarna. Vi kommer även här att erbjuda plats i MTF2 då vi tror att det räcker för dessa gymnaster att träna 2ggr/vecka.

Utskick till kommunens föreningar gällande inbjudan till kostföreläsningen är gjord och info är upplagd på hemsidan.

Internutbildning/workshop på trupphuvudledar (nyckelpersoner) sidan är genomförd och vi fick bra feedback på denna.

Internutbildningar för BA/FL/PO/Trupp är inplanerade och kallelser är utskickade.

Inköp av lindor och kylpåsar till SH är gjorda och levererade.

Undersöker vad kostnaden är för att införskaffa portabla balettstänger till spegelsalen på uppdrag av truppgruppen. Även viktplattor är uppe för diskussion.
Kansli / Verksamhetsledare dec 2016
2016-12-14 12:20
A:
a)planerat internutbildningar för trupp (huvudledare och övriga truppledare) samt även för FL/PO och BA.
För FA räcker det med internutbildning till hösten.
b)Planerar att ha små sessioner i hallen och erbjuda hjälp med allt från sportadmin/next till fylla i bedömningsunderlag samt klasser i ex styrka/rörelseskolning etc.
c)inköp av lindor och kylpåsar
d)Bokningssystemet har kommit igång
e)Edvin har fått fast tjänst på skolan
f)En första kontakt med Annelie i Gävle har tagits gällande ledar support.
g)Arvodeshantering påbörjad
h)Grentävling - påbörjad planering
i)Anmält en hel del ledare till utbildningar
j)Ledare flaggar om att dra ner på timmar/sluta i FTF3 truppen
B:
a)Vi ligger i linje med vad vi sagt att vi skall göra gällande utbildningar och planering
b)Stärka ledarnas kunnskap inom våra supportsystem/ hantering på tävlingar och kunnskap på golvet
c)Säkrar våra resurser i händelse av skador
d)Våra grupper är inte fulla än och detta ger också en indikation på hur angelägna folk är att gå på gympa nu när de anmäler själva till rätt grupp och betalar direkt.
e)Uppgifter utöver de ledartimmar han står på golvet kommer att ta lite längre tid
f)inget än så länge
g)början till att se vad vi har för kostnader för ledare
h)positivt bemötande, inget utskickat än så länge
i)Stärker upp vårt ledarteam på golvet
C:
e)Vi har troligen inte Edvin kvar till hösten då han med största sannolikhet kommer att börja studera.
j)Tappar ytterligare på ledarsidan för FTF3 - hur säkerställer vi att det finns ledare och bibehåller kvaliteten för gymnasterna?
D:
*1) vi jobbar vidare med information via hemsidan, information till ledare och utbildningar
*2)Ser över ev kampanj för att locka nya ledare
*3)Planeringen för Gala och grentävlingar påbörjas

Kansliet oktober - december
2016-10-28 08:46
  • Kanslipunkter  

     

    • Internutbildning för Breddsidan planeras och kommer at genomföras innan terminsstart 
      Genomförda för FA/BA/FL/PO 
       

    • Kontakta skolorna gällande användning av deras redskap och musikanläggningar, alternativt få möjlighet att låsa in våra saker på plats för enkel användning av alla ledare. 
      Mailat till resp. rektor, inväntar svar 
       

    • Mentorsgrupper – Ledare/gymnast – skapa ”arbetsbeskrivning” 
      Pågående – AH skapar förslag och stämmer av med CN som tar detta vidare till Truppgruppen .  Utkast skapat och skickat till Carina 23/10-16 
       

    • Söka ytterligare Mentor till FTF3 för att lätta på trycker för Frida som idag har två grupper 
      Isak O tillfrågad men känner troligen inte att han hinner. Fortsätta söka efter lämplig person 
       

    • Planera internutbildning för Truppsidan 
      * Mikkis och Edvin planerar för den praktiska sidan med övningar och stegring och Anne-Lee planerar för strukturbiten/genomförandet. 
      * Planerat datum 29/10 kommer troligen att ändras då flera skriver högskoleprovet 
      * Del 1 är huvudledare på truppsidan följt av utvärdering 
      * Del 2 är övriga truppledare följt av utvärdering 
      Tanken är att skapa koncensus gällande övningar och träningstänk på golvet samt att öka ”VI” känslan på golvet. 
       

    • Intresseförfrågan gällande Basutbildningen för barn och ungdom har skickats till Breddsidan 
      I dagsläget 1 anmäld,  Anne-Lee anmäler och loggar dessa deltagare inkl kostnader och lägger dokumentet i Dropboxen Kansli+ - Utbildning 
       

    • Planering påbörjad för en internutbildning av ”kommunikation på golvet” 
      Evelina M, Lena K och Anne-Lee H ansvarar för denna och kommer troligen att genomföras under VT17 
       

    • Sett Luigis härliga – Vad är truppgympa  (film) 
      Ställt frågan till Lugi om vi kan få använda deras koncept men i egen version 
       

    • Deltagit i infon från Kommunen gällande Brobygget 
      Utskick till den utbildning som de håller kring detta  skickas av Anne-Lee via sportadmin till ledare och truppföräldrar. Anne-Lee kommer att gå. Sista anmälningsdagen är den 10/10 
       

    • Begärt in bild och mål för alla trupper för att kunna lägga upp på hemsidan. 
       

    • Röda tråden 
      Hitta datum med Mikkis för genomgång av hennes arbete kring detta. 
       

    • Kvalitetssäkra och stötta breddsidans ledare. Besöka alla breddsidegrupper och ge feedback och inhämta tankar från ledare 
      Besöken har påbörjats och 4grupper är besökta än så länge 
       

    • Att närvara som Nattvandrare ger 10% mer i verksamhetsbidrag för klubben. Anne-Lee skickar in anmälan till kommunen och sänder ut info till Truppföräldrar. Sista anmälningsdagen är 31/10. 
      Intresseanmälan är gjord  
       

    • Mikaela har fokus träningsplanering samt grupper på golvet 
      Avstämning sker löpande 
       

    • Edvin har focus filmning av styrkeövningar för barn/ungdom som kommer att ligga på vår Youtube kanal. Skall vara klart denna termin. Steget vidare är gymnastikövningar- kommer att påbörjas under våren. Övrig tid som träningsplanerare och ledare på golvet 
       

    • Överlämning av IT bitar för SMGK samt log in är överlämnade från Kristofer till Anne-Lee. Genomgång och struktur av detta är inte än påbörjade 
       

    • Kontaktat SISU gällande föreläsning om kost och även kontakta kommunen för att se vad de kan stötta med . Tanken är att bjuda in alla föreningar som har barn och ungdomsverksamhet. 
       

    • Utskick om anmälan till Baskursen utskickade till Breddsidan. 
      Tanken är att få iväg alla BA/FL/PO ledare på Baskursen och sedan även på Trupp Basic för att säkra ledarsituationen framåt på både bredd och truppsidan, samt öka kvaliteten på vår breddsida. 
       

    • Skickat ut förfrågan om fortsatt ledarskap inför nästa termin, vt17, för breddsidan. 
       

    • Genomgång med Mikaela och Edvin ang deras mål för tiden fram till sommaren gällande den tjänst de idag har. Mötesprotokoll finns på Kansli+ dropbox 
       

    • Påfyllnad av grupper har gjorts och fakturorna kommer att halveras då halva terminen gått. 
       

    • Höstlovsläger planerat och genomfört 
       

    • Kostutbildning inbokad till 21/1-17, Sigtuna kommun står för lokalhyran och vi kan söka idrottslyftspengar för dessa föreläsningar. Sigtuna kommun och SMGK kommer att ta fram info för FB, infotavlor och inbjudningar. SMGK kommer att hantera bokningarna. 
       

    • Profilartiklar : handdukar och flaskor som första del . Undersöker priser etc. 
       

    • ICE – In Case of Emergency pärm framtagen till SH (blå skåpet) 
       

    • Inköp och struktur runt Adventsutmaningen 
       

    • Kontrollera med kommunen – lokalbokningen om hur de vill att SMGK hanterar uthyrning av hall under egna tider. Mailat Anders K 12/11-16 
       

    • Beställt chokladmedaljer till Adventsutmaningen 
       

    • ”Raggning ” av ledare till b la MTF3 blå 
       

    • Dagliga driften är mail , grupper och fakturering 
       

    • Uppdaterat hemsidan med SMGK- styrkefilmer (av Edvin) och nyheter 
       

    • Kallelse till internutbildning Trupp huvudledare utskickad. 
       

    • Galadansen bestämt och inväntar filmning och spridning 
       

    • Info till ledare om nya bokningssystemet 
       

    • Info till breddsidegymnaster  om nya bokningssystemet (aktiva och köande) 
       

    • Anmält intresse för nattvandring – SMGK styrelse 16/12 , ej bekräftad 
       

    • Mailat kommunen ang. den dåliga städningen i hallarna i kommunen. Mail till Leif duus på lokalbokningen. 
       

    • Mailat ut till truppföräldrarna om att det är dags att städa gropdelen och hur denna kan läggas upp för att hanteras löpande. I samband med truppmys kanske? Gymnasterna bör vara med och hjälpa till. 
       

    • Fortsatt planering av adventsutmaningen – program trycks upp av CeDecor 
       

    • Profilartiklar beställda och uthämtade 
       

    • Ny kontakt med skolan om byte av föråd 
       

    • Upplägg av nya grupper för VT17 
       

    • Adventsutmaningen uppe på kommunens alla skyltar 
       

    • Kostföreläsningen uppe på kommunens digitala skyltar 
       

    • Planering inför internutbildningen 15/12 huvudledare trupp 
       

    • Arvodesutbetalningar/beräkningar påbörjade tillsammans med Anette 
       

    • Brobygget kurs klar och möjligheter för att vara delaktiga planeras av mig och Lena 
      Önskemål och att ha SMGK på plats för att hjälpa elever att klara idrottsbetygen/höja - slutbetyg (kullerbytta/hjulning /handstående) 
      Även önskemål om uppvisning – tar med truppgruppen 
      Även önskemål om fys pass – styrka  
       

    • Planering för att genomföra små internutbildningar har påbörjats, ca 1-2tim/pass 
      -sportadmin 
      -Tävlingsunderlag - fylla i / att tänka på vid tävling 
      -Styrkegenomgång/dans/balett  för ledare att ta med sig ut i sina grupper 
      -Next 
       

    • MTF3 blå ledarutmaning på väg att sättas 
       

    • Byte av förråd planeras att genomföras 14/12 8-11, utskick om att få in hjälpande händer maila ut och läggs upp på hemsidan under veckan. Detta blev tyvärr inställt pga att Åsa idrottsläraren ändrade sig, inväntar ytterligare feedback 

    • Planerar för upprustning av förråd 

    • Söker priser för balettstång/stänger och viktplattor på uppdrag av TG 

    • Kommer att fylla på sjukvårds förrådet i SH lindor och kylpåsar beställda 

    • Planerar och kommer att genomföra internutbildning /workshop för truppgruppshuvudledare/nyckelpersoner 15/12 

    • Planerar att genomföra internutbildningar enl. Nedan: 
      BA - 10/1 Sätuna 
      FL/PO - 12/1 Sta G 
      Truppledare - 24/1 SH 
      kallelser skickas ut under v 50 

    • Galadans och banor skickas ut före terminsstart för att grupperna skall kunna börja öva på vad de skall göra i den takt de själva önskar. 

    • Utbildningar : Anmälningar till utbildingar sköts nu av mig i samarbete med Maria G TG för att få struktur och översikt. Alla dessa loggas i Sportadmin så har Anette också en överblick över kostnader etc. 

    • Edvin kommer troligen att sluta efter sommaren då han har fast tjänst på skolan redan till våren och siktar på att studera till hösten.  Vi har honom i alla fall VT17 ut. 

    • Bokningssystemet verkar fungera bra, inte fulla grupper än men vi får se hur det ser ut när den öppnas för alla den 20/12 

    • Om en PO10-11 grupp startas (potentiell ledare på gång) så kommer vi att ta bort en barngrupp från schemat och det blir då Tisdagsgruppen i Sätuna, de få barn som är i den gruppen kommer att erbjudas plats i annan märstagrupp.

Kassörens OKTOBER
2016-10-25 17:11
  • Fakturor för terminsavgifter 
  • Truppkassor för insamlingar - riktlinjer - BESLUT på nästa möte
  • Rutiner för hantering av pengar och försäljning KM - rutin för publicering på intranätet för Truppföräldrar
  • Extra utbetalning av arvode till ledare som är GK för att gå över tak samt tänk kring årsskifte för Saga och Elin - DISKUSSIONSPUNKT på nästa möte 
  • Reklamationshantering av redskap - vidare in i styrelsen - BESLUT på nästa möte ang ansvar och delegering kring frågan
  • Bokningsfunktion med automatgenererad faktura - test inför höstlovsläger
  • Träningsavgift för Seniorgruppen (Thomas Lucht) - DISKUSSIONPUNKT på nästa möte
  • Utökad tid för verksamhetsledaren inför våren - DISKUSSIONSPUNKT på nästa möte (ev underlag från AH)
  • Ledarutvecklingsdagen i Gävle den 10 september - söka SISU-bidrag - BESLUT om vem som gör det denna gång och rutin för bidragsansökningar i framtiden
  • Kreditkort är beställt för att kunna användas vid behov 
  • Idrottslyftsbidrag - det är i nuläget lite sent att söka för större projekt men baskursen, basic kurser (trupp basic, Hopp & Volt, Matta & Airtrack t.ex) , inspirationsutbildningar inom bredd generar bidrag med upp till 1500kr för varje deltagare - söka det el Ledarutbildningsbidrag från kommunen?
  • Kommunalt Verksamhetsbidrag - görs för fg år och lämnas in senast 31/10 (ändras till 15/3 år 2017). Bifoga undertecknat årsmötesprotokoll, verksamhetsberättelse, ekonomisk berättelse, undertecknad revisionsberättelse och alkohol- och drogpolicy. Föreningsuppgiftsblankett. Ansökan baseras för 2016 på antal aktiva medlemmar i ålder 7-25 år (tidigare 7-20år) och antal sammankomster under året. Sammankomster hittar vi med vissa beräkningar i SA under LOK-stödsrapporten.
  • Fyllt i och skickat in Inkomstdeklaration 3 med bilaga INK3SU 161031
Sommargymnastik
2016-09-19 14:28

Idag fakturerade jag sommargymnastiken


Den läggs idag upp i olika grupper beroende på vilket truppblock dom går i


BT | MT | FT | ST


Sedan läggs det in olika priser beroende på hur mycket dom har varit med


100kr | 200kr | 450kr


Vi delar också upp det i en period för JUNI (bokf år 15/16) och JULI-AUG (bf 16/17)


Allt detta känns meckigt - hitta väg för att göra det enklare


Total fakturering 15800kr

Total ledarkostnad baserat på NEXT:

Kommande aktiviteter
Inga aktiviteter inbokade
Nyheter från föreningen
Facebook